FAQ

 

 

 

 

 

 

 

Hoe ziet het met mijn privacy?
Uw gegevens worden behandeld volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), welke per 25 mei 2018 de Wet Bescherming persoonsgegevens (WBP) opvolgt. Uw e-mailadres gebruiken wij uitsluitend om u uit te nodigen voor een onderzoek. Uw gegevens geven wij niet door aan derden en gebruiken we ook niet voor verkoopdoeleinden. De antwoorden die u geeft tijdens het onderzoek blijven altijd anoniem. Zie ook het privacy statement.

Wie kan er lid worden van de ABN AMRO Business Community?
Elke zakelijke klant van ABN AMRO kan lid worden van de ABN AMRO Business Community.

Ik heb me aangemeld. Hoe gaat het nu verder?
Direct nadat u zich heeft aangemeld voor de ABN AMRO Business Community, ontvangt u een bevestigingsmail met een link naar uw inlogpagina. Hier krijgt u met uw wachtwoord toegang tot uw profielpagina, waar u eventueel uw zakelijke gegevens kunt aanpassen. Met behulp van de antwoorden op deze vragen kunnen wij u doelgericht benaderen.

Ik heb me aangemeld, maar ik ontvang (bijna geen uitnodigen voor onderzoek(en). Hoe kan dat?

Er is een aantal mogelijke oorzaken:

1.U heeft uw gegevens tijdens het inschrijven niet volledig ingevuld. Op uw profielpagina kunt u enkele aanvullende gegevens over uzelf invullen, zoals uw functie. Als u deze gegevens volledig invult, heeft u een grotere kans om uitgenodigd te worden voor onderzoeken. Voor de meeste onderzoeken wordt namelijk een selectie gemaakt van communityleden die aan bepaalde kenmerken voldoen.
2. Niet iedereen wordt voor ieder onderzoek uitgenodigd. Voor sommige onderzoeken moeten de deelnemers voldoen aan een bepaald profiel (bijvoorbeeld werkzaam in een bepaalde sector).
3. Wanneer u nog nooit een uitnodiging voor deelname heeft ontvangen, vragen we u het e-mailadres dat u bij uw inschrijving heeft opgegeven te controleren. Misschien is er tijdens het inschrijven per ongeluk een typefout gemaakt. Of misschien heeft u inmiddels een ander e-mailadres. U kunt uw e-mailadres en andere zakelijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren op uw eigen profielpagina.
4. Wellicht worden e-mails tegen gehouden door een spamfilter. Uitnodigingen voor onderzoeken worden altijd gestuurd vanuit een e-mailadres vanaf het domein '@nl.abnamro.com'. Zorg ervoor dat dit e-mailadres niet als afzender van ongewenste mail beschouwd wordt en zorg ervoor dat dit e-mailadres als toegestane afzender op de lijst van gewenste mail opgenomen wordt

Heb ik speciale software nodig om mee te doen?
Nee, u heeft geen speciale software nodig. Het enige dat u nodig heeft, is toegang tot het internet en een eigen e-mailadres zodat we u per mail kunnen uitnodigen voor de onderzoeken. Een recente versie van de internetbrowser wordt hierbij aangeraden.

Hoe vaak ontvang ik een vragenlijst?
U ontvangt maximaal eens per maand een uitnodiging om een deel te nemen aan een onderzoek. Hoe vaak we u uitnodigen hangt onder meer af van uw profiel. We nodigen u namelijk alleen uit voor onderzoek dat op uw zakelijke situatie is afgestemd.

Wat voor onderzoeken kan ik verwachten?
De onderzoeken kunnen gaan over diverse onderwerpen, maar hebben altijd betrekking op uw zakelijke relatie met ABN AMRO. U kunt dan onder meer denken aan onderzoeken naar nieuwe proposities, het beoordelen van communicatie-uitingen en het verzamelen van nieuwe productideeën.

Hoe weet ik dat er een onderzoek is waaraan ik kan meedoen?
U krijgt per e-mail een uitnodiging tot deelname aan het onderzoek. In deze e-mail of staat een link waarmee u automatisch wordt toegelaten tot het onderzoek.

Moet ik altijd deelnemen aan een onderzoek?
Alhoewel wij dit wel heel erg waarderen, is uw deelname niet verplicht. Als u een keer geen tijd of geen zin heeft om aan een onderzoek deel te nemen, kunt u de uitnodiging gewoon negeren. U blijft dan gewoon lid van de ABN AMRO Business Community.

Hoe lang duurt het deelnemen aan een onderzoek?
Dit verschilt heel erg per type onderzoek. Het beantwoorden van een poll is binnen 10 seconden gebeurd, terwijl het deelnemen aan een online discussie u bijvoorbeeld een half uur per week kost. Wij houden de onderzoeken altijd zo kort mogelijk.

Wat gebeurt er met de onderzoeksresultaten?
De resultaten van het onderzoek worden gebruikt om de bedrijfsvoering te optimaliseren. Via de resultatenpagina kunt u teruglezen wat er met uw antwoorden op vorige onderzoeken gedaan is.

Het onderzoek werkt niet, wat moet ik doen?
Mocht de link naar het onderzoek niet werken: kopieer de link vanuit de uitnodigingsmail naar de adresbalk van uw internet browser. Indien u nog steeds problemen ondervindt, neemt u contact met ons op.

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Via uw profielpagina kunt u uw wachtwoord laten resetten. Als u in het formulier uw e-mailadres invult en op 'Wachtwoord vergeten' klikt, krijgt u binnen enkele minuten een activatielink toegestuurd.

Ik heb een nieuwe e-mailadres, wat moet ik doen?
U kunt uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens raadplegen en eventueel corrigeren uw eigen profielpagina.

Ik wil me uitschrijven uit de ABN AMRO Business Community, wat moet ik doen?
U kunt zich uitschrijven. Na uitschrijving benaderen wij u niet meer voor onderzoeken.

Ik heb een andere vraag, wat moet ik doen?
U kunt uw vraag stellen op onze contactpagina. Binnen twee werkdagen ontvangt u een antwoord.